Ik zocht dit keer iets vooroorlogs. Eigenlijk had ik daarbij meer iets als een Austin Seven op het oog, maar een DKW F 7 Reichsklasse is wat mij betreft ook goed genoeg als Werkelijk Waanzinnige Webvondst. Van de hier getoonde F7 zijn van 1937 tot 1938 meer dan 100.000 exemplaren gefabriceerd, wat ik best een groot aantal vind. Waar de letters DKW voor staan? Dat hangt af van het tijdstip waarop je het gevraagd zou hebben: Eerst had het betrekking op een door stoom aangedreven auto, de Dampf-Kraft-Wagen. Toen dat project mislukte, werd een auto met tweetaktmotor gebouwd, Des Knaben Wunsch. Toen dezelfde tweetaktmotor in een iets aangepaste vorm in een motorfiets gebouwd werd, was Das Kleine Wunder geboren. En wij maken er een Duitse Kleine Webvondst van. Eind vorig jaar is de prijs met € 1000,- verlaagd naar de definitieve prijs van € 6900,-. En daar valt niet meer aan te tornen:

Kilometerstand: 80.000 km

Leistung: 13 kW / 18 PS

Kraftstoffart: Benzin

Anzahl der Türen: 2/3 Türen

Getriebe: Schaltgetriebe

Erstzulassung: 03/1937

Fahrzeugbeschreibung

DKW F 7 Reichsklasse, sehr selten, teilweise restauriert, guter Zustand , rostfrei, neuer Holzrahmen etc. Originale Fahrleistung nicht bekannt ! Eine Besichtigung ist jederzeit nach telefonischer Vereinbarung möglich.

Das Fahrzeug wurde heute, am 1.10.2009 um 1000, 00 !!! Euro reduziert, aufgrund Kündigung Garage muß das Fahrzeug verkauft werden !

Dieser Preis ist jedoch ein absoluter lezter Preis !
De advertentie is hier te vinden.


WWW: DKW F 7 Reichsklasse (1937)
Getagd op:

17 gedachten over “WWW: DKW F 7 Reichsklasse (1937)

  • 19 januari 2010 om 18:20
    Permalink

    @ de sjonnies:

    Alleen is de auto dan de de houtkachel geweest :mrgreen:

  • 19 januari 2010 om 17:44
    Permalink

    Dingen hadden wel al voorwielaandrijving en waren tweetaktmotoren.
    Reden niet slecht en voor Zuid Afrika hadden ze een stalen carosserie.
    Waarom? Omdat het in Zuid Afrika vaak onweert en met een houten carosserie met zeildoek erover zit je nou niet bepaald in een kooi van Faraday. 💡 ( Na een blikseminslag lijk je dan weer wel op mijn Vader met zijn kolenkacheltje in Zuid Duitsland…………..)

  • 19 januari 2010 om 17:38
    Permalink

    @Kavski, jet weet toch waar ik een zwak voor heb 😉

  • 19 januari 2010 om 14:36
    Permalink

    @ de sjonnies:

    Das hetzelfde als met Mini’s: Ze rammelen, piepen en kraken nogal: Helemaal niet erg, want dan weet je dat je alle onderdelen nog hebt. Pas wanneer het ophoudt met piepen en kraken wordt het gevaarlijk 😛
    Olie lekken is normaal bij engelse auto’s: Dat noemen ze territorium afbakenen:P

  • 19 januari 2010 om 14:33
    Permalink

    Hahah! 😀 Ik hoop dat ik ooit ook zulke verhalen kan vertellen. Wat is de tegenwoordige tijd qua technologie toch eigenlijk saai…

  • 19 januari 2010 om 13:26
    Permalink

    😀 Dat Kreng Weigert – Ook kon je zien in de kroeg wie er DKW reed, de rechterschoen was altijd mat.
    Dat zat zo, ze hadden de benzinetank voor het dashboard geplaatst en een benzine meter had zo’n ding niet; wel een kraantje als bij een brommer met een reserve stand. Het kraantje lekte echter altijd, boven het gaspedaal op je schoen.
    Ook groeide er een zwam onder het dashboard, reed mijn Vader op een vochtige avond samen met zijn neef, zeiden die twee altijd tegen elkaar Dat het goed weer voor de zwam was ! 😀

  • 19 januari 2010 om 09:19
    Permalink

    wacht es effe ..
    dus nooit geen APK keuring meer ..
    verzekering van 30 euro per jaar ..
    auto is grotendeels van hout dus makkelijk te verbouwen ..

    wordt dit zomaar effe de beste WWW ooit ..

  • 19 januari 2010 om 00:14
    Permalink

    Ik zag bij de meest recente reacties het volgende staan: “Mensen, jullie bekijken dit weer verkeerd: Ik zie…” van Kevski Style. Nou, dan weet je precies wat volgt. Aanpassen die handel! :mrgreen:

  • 19 januari 2010 om 00:08
    Permalink

    Mensen, jullie bekijken dit weer verkeerd: Ik zie hier een leuke huls in waar je wat van kunt maken. 2takt eruit, 4takt 4 cilinder of 6 cilinder lijnmotor erin, en even flik met de slijptop wat zaken inkorten/aanpassen en je kan er nog best een leuke en vooral super orginele hotrod van maken :mrgreen:

  • 18 januari 2010 om 22:11
    Permalink

    Dat Kreng Weigert, aldus volgens wijlen mijn Vader die dit reed.
    Boven de 75 km/u liepen die tweetakt motortjes lekkerder; kwamen ze in een soort resonance om daarna in elkaar te lopen. Mijn Vader ging met een neef naar Zwitserland, hartje winter, ze hadden een kleine kachel ‘geregeld’en kwamen ergend diep in Zuid Duitsland ’s avonds in een kroeg/annex Hotel terecht. Donker, de deur ging open en er steeg gelijk gejuich op, ze waren op een gekostumeerd bal terecht gekomen en waren allebei zo zwart als negers van het roeten van die kachel.

  • 18 januari 2010 om 21:15
    Permalink

    @Klassiekerrally; Neenee, begrijp me niet verkeerd. Als www vind ik dit een prima vondst. Het is juist een uitdaging om andere dingen te vinden dan je gewend bent, zo leer je nieuwe dingen kennen en misschien zelfs waarderen. 🙂

    Overigens, er zijn wel wat Franse projecten te vinden, moet je alleen even de grens over. Peugeot en zelfs een Delahaye..? 😕 Of soms weer zo’n unieke La Licorne!! 😮

  • 18 januari 2010 om 20:59
    Permalink

    @ Citrofiel: ik ook niet, maar een TA kennen we toch wel zo’n beetje, en ik vond verder alleen een Renault met een dweilorkest er in… 😉

    Ik hoop dat Christophe snel weer klassiekers gaat spotten, die WWW is elke week lastiger! 😉

  • 18 januari 2010 om 20:30
    Permalink

    Een beetje een standaardkeuze, maar een auto rond die tijd zou voor mij gewoon de Traction worden. Of een late Rosalie. Of een ander Frans gebakje. 😉 Eén ding is zeker: Hier heb ik niks mee.

  • 18 januari 2010 om 19:16
    Permalink

    Maar je kan in elk geval niet zeggen dat het niet afwisselend is! 😛

  • 18 januari 2010 om 19:12
    Permalink

    tja .. je kan er precies nix mee ..
    zelfs voor 1937 is dit uiterst schraal en karig ..
    een houten koetswerk met betingel is ook al geen aanrader ..
    de prijs is altijd wat een gek ervoor geeft ..
    ik zou hier ook geen prijs aan kunnen verbinden ..
    DKW motorfietsjes uit die tijd zijn wel snoezen .. met cardan als ik me niet vergis ..

    al met al .. de aller-allerslechtste WWW ooit ..

Reacties zijn gesloten.