Voor de derde keer werden de Schloß Dyck Classic Days georganiseerd. De tuinen rondom het ‘Wasserschloß’ in de omgeving van Neuss dienden als dekor voor klassieke auto’s in alle soorten en maten. Zeldzame coachbuilt-exemplaren op basis van Alfa Romeo, Bentley, Bugatti of Rolls Royce werden afgewisseld met meer gangbare modellen als een Renault 4CV of een Volkswagen 1600 TL. Helaas lieten de weergoden het op zondag 2 augustus enigszins afweten. Het maakte de locatie echter niet minder aantrekkelijk en de hoeveelheid bezoekers leek er ook niet dramatisch onder te lijden.

Jammer was wel dat er voor het ‘Fahrerlager’ extra kaarten nodig waren, terwijl daar bij de kaartverkoop niet op werd gewezen. We hebben dus niet alle auto’s van dichtbij kunnen bewonderen. Het mooie van het evenement is dat het geen statische show is, maar dat er op een klein geïmproviseerd circuit ook stevig gas wordt gegeven door diverse rijders in verschillende race- en sportwagens en op motoren. Het geluid en de geur van klassieke racewagens zijn de ingrediënten die in automusea zo pijnlijk afwezig zijn, maar zeker voor 50% de sfeer bepalen. Prachtig ook om monteurs aan het werk te zien. Bougies verwisselen nadat de motor warm is gedraaid, voor de zoveelste keer de auto droogzemen…

Dat laatste werd ook door diverse trotse deelnemers aan de councoursen gedaan toen het er heel even op leek dat de zon door ging breken. Helaas was een wolk het enige dat kort daarna weer brak. Ondanks dat bleef het tot kort voor het einde gezellig druk. Daar kon de modder en de natte kleding niet veel aan veranderen.

Geniet hieronder van de door Michiel van den Brink gemaakte foto’s.

Schloß Dyck Classic Days 2009: Het verslag
Getagd op:                                        

7 gedachten over “Schloß Dyck Classic Days 2009: Het verslag

  • 10 augustus 2009 om 11:33
    Permalink

    De grootste ogen trok ik bij die Mercedes racetransporter, fantastisch voertuig!

  • 4 augustus 2009 om 08:43
    Permalink

    Ai, Grand Sport dus… Ja, ik dacht ‘het dak kan er af: Spider!’ 😉

    En die Talbot kan weer gerepareerd worden. De schade is beperkt tot het neusje, voor zover we konden zien.

  • 4 augustus 2009 om 01:03
    Permalink

    Very nice, maar het product van de 21e eeuw in me kan niet wachten op de video! 😀 Oh en datzelfde product zegt dat het niet de Veyron Spider is (wel een mooie naam eigenlijk 😛 ) maar de Veyron Grand Sport. Op Autoblog hadden ze je al doodgeschoten daarvoor! 😆
    Controversiële reactie bij die gehavende Talbot: ik zie liever een model met schade, blijkt dat hij nog beleefd wordt zoals het bedoeld is! 🙂

  • 3 augustus 2009 om 18:43
    Permalink

    Mooi spul daar, zo te zien, ondanks dat je niet in ’t fahrerlager kon komen 😐 Zo te zien ook de Talbot die ik week eerder al in t melenwerk had gefotografeerd.

    Trouwens die rode auto met witte velgen, dat is toch een abarth of een OSCA, Zagato?

  • Pingback:Schloß Dyck Classic Days 2009

Reacties zijn gesloten.