Het was hier even windstil op KR, met ons relatief kleine aantal auteurs is het geen onvoorkomende zaak dat we allemaal onder het werk zitten. Maar dit moesten we delen, een Porsche die volledig herbouwd is met gebruik van alle Porsche snufjes naar wens? Sounds to good to be true!

singerdesign911_03

Kijk je vluchtig naar deze 911, dan merk je een en ander op. Andere koplampen, knipperlichten en achterlichten. Her en der een aangepaste carrosserieplaat, andere bumpers en een andere uitlaat. Je gemiddelde “retro” job.
Kijk je iets meer in detail, dan zie je de rolkooi, de glazen plaat achter de sleuven op de motorkap, de lage profiel bandjes, de knoerten van remmen en het negatief camber. Dan zie je ook ‘Singer’ op de motorkap pronken. Dit is een nieuwe auto.

Singer is niet zomaar een tuner of een hotrod bouwer, Singer bouwt effectief hun eigen auto’s. Uit Porsche-onderdelen van alle perioden. Dit is wat zij de ultieme combo vonden…
Qua looks is er weinig twisten mogelijk: de klassieke 911 wordt ook door Porsche zelf gezien als de mooiste 911. Handling van dat ding is echter een pak minder dan van ander Porsches, dus de 911 werd compleet gestript en grondig versterkt, het achterste framewerk moest plaats maken voor een betere. Alle carrosseriedelen werden vervangen door carbon exemplaren en in totaal weegt de Porsche 1088kg.

Dan werd de motor onder de loep genomen. Niet voor lang, want ze knikkerden hem eruit en vervingen hem met een 3.82 liter exemplaar met titanium drijfstangen, brandstofinjectie en de nokkenassen van een GT3, needless to say: dat is een hemels blokje. Uiteraard met zesversnellingsbak.
De veren werden vanzelfsprekend ook vervangen door een hedendaags setje en de remmen komen van een race-930 (!).

Tweedimensionale cijfers: 425pk/460Nm, 0-honderd in 3.9 seconden en een top van 270 km/u. Ook zeult hij een pak luxe mee, waar ik liever kort over ben. πŸ˜‰ Airco, iPod-connectie, GPS, bluetooth…
Die massive gallery hieronder dient uiteraard om naar te kijken en ja, dat zijn inderdaad custom made Fuchs velgen. πŸ˜›

[Bron: autoblog.nl]

14 reacties

  1. wat een geniale auto! Prachtig.
    Vind de koplampen er trouwens wel bij passen πŸ˜€

  2. 😈

    Edit: rustig aan met de smilies! πŸ˜‰

  3. Dit is in mijn ogen de perfecte moderne 911.
    Het beste van twee(nog wel meer ook) werelden in 1 pakket.

    Vooral de luchtgekoelde motor blijft een briljante zet. De vloeistofgekoelde blokken doen het een stuk slechter kwa muziek.

    Het geluid van de luchtgekoelde blokken is als muziek in mijn oren. πŸ˜‰

  4. Misschien dat het mij niet veel kan schelen dat er een oude Porsche voor is opgeofferd omdat ik over het algemeen niets om Porsche geef, maar ik vind het gewoon een erg leuke creatie!

  5. Tiens..
    Heel erg goed gedaan hoor! maar sommige onderdelen detoneren met elkaar. Bijvoorbeeld de koplampen. Die kunnen echt niet.
    En de achterkant is ook niet helemaal top. maar wat er nou niet klopt.. Ik kan er de vinger niet op leggen.

  6. ik weet het niet ..
    vind em inderdaad niet Ford GT-achtig goed gelukt ..
    maar zeker ook niet Eleanor-achtig kitsch mislukt ..

    zit er een beetje tussen in ..
    waar die toevalligerwijs prijs-technisch ook een beetje zal staan ..

  7. Mooi apparaat, maar wat Hocks al zegt, je haalt er wel de geschiedenis er vanaf, dat is wat minder. Een beetje overdreven camber of niet trouwens? Geef mij toch maar een 930 Turbo :mrgreen:

  8. op het eerste gezicht mooi, maar ik heb er wat moeite mee, voor mij neigt het naar kitch , het is een klassieker geworden zonder geschiedenis , want zo heeft hij eerder niet bestaan, net als Eleanor , de Mustang uit Gone in 60 seconds….

  9. de uiterlijke schoonheid van deze auto is natuurlijk betwistbaar ..
    maar een statement is/was het zeker ..
    een sterk stukje monumentale jeugdposter-power van de be-oogde doelgroep ..

    en een airbag-loos stuur maakt het natuurlijk helemaal af ..

  10. Titanium drijfstangen hebben zoiets romantisch, daarom kocht ik destijds een 77’er 2.7, omdat die motor ook Titanium drijfstangen heeft……Heeft ongetwijfeld te maken met het feit dat de 917 (de allergrootste der grootste Porsches ook Titanium drijfstangen heeft.
    Alleen een 2,7 zuipt doorgaans meer motorolie dan benzine en een blokrevisie, ach; het is zaterdag dus niet mijn eetlust bederven.
    Wel een van de mooiste vingeroefeningen op een oer-911 die ik ooit heb gezien, al zou ik de oude Bosch koplampen met kangourou reflectoren willen hebben, dan maar waat minder hard door het donkerknallen op weg naar het verlaten circuit van Reims of naar de Eiffel, naar de Ring, wel binnendoor met zo’n kanon !

  11. Heel erg fraai, zouden ze vaker moeten doen.

Comments are closed.