Het zijn bizarre tijden. Wie had tien -of zelfs vijf- jaar geleden gedacht dat Aston Martin zou gaan downsizen? En dan bedoelen we niet met een ‘klein’ model zoals Rolls Royce dat doet, nee, we bedoelen echt klein. Toyota iQ-klein. Volgens Aston Martin een ‘onderscheidende, intelligente en exclusieve oplossing voor stadsvervoer in stijl en luxe’.

De Cygnet is dus een Toyota iQ in een Aston Martin maatpak. Onder dat maatpak gaat een 5 sterren NCAP bodyprotector schuil. Mooi meegenomen wanneer de vrouw van een Aston Martin-eigenaar een parkeermeter raakt. Voorwaarde voor de aanschaf van een Sygnet wordt namelijk dat men al Aston Martin klant is.

Volgens Dr. Ulrich Bez -Aston Martin baas- is de keuze voor Toyota een logische: hoewel beide merken in totaal verschillende marktsegmenten opereren, hebben ze het streven naar hoogwaardige technologie, innovatie en een passie voor auto’s gemeen.

Voor de Cygnet op de markt gebracht kan worden, moet er nog veel werk verzet worden, maar men verwacht de Cygnet binnen niet al te lange tijd te kunnen realiseren. De auto (Aston Martin vergelijkt het met een luxe bijboot van een superjacht) maakt het mogelijk ‘de Aston Martin designtaal, het vakmanschap en de merkwaarden toe te passen op een nieuw marktsegment’.

Honey, I shrunk the Aston: Aston Martin Cygnet
Getagd op:    

5 gedachten over “Honey, I shrunk the Aston: Aston Martin Cygnet

  • 30 juni 2009 om 18:37
    Permalink

    @ Kurt; Kiezen tussen twee kwaden… Dilemma… 😐

  • 30 juni 2009 om 16:14
    Permalink

    @citrofiel: Weet ik! Maar met Aston is dat toch precies hetzelfde? Daarom lijkt het me slimmer om dan maar het Lagonda merk te vernaggelen..

  • 30 juni 2009 om 00:12
    Permalink

    Ik zie nu pas dat ze niet eens de moeite hebben genomen andere koplampen te monteren… 😥

    @ Kurt; Maar het is wel de bedoeling Lagonda weer nieuw leven in te blazen, en niet met budgetkarretjes. Eerst een IQ als Lagonda uitbrengen, en dan een super-SUV onder dezelfde naam, dat kan niet goed zijn voor de het imago en de verkopen van die SUV…

  • 29 juni 2009 om 19:44
    Permalink

    Ik vindt het wel een grappig karretje, maar vraag me toch af of ze dit marketing-technisch voor mekaar krijgen. Ik heb zo maar het gevoel dat dit een grote blunder wordt en het mooie merk Aston Martin aan zal tasten 😕

    Snap niet waarom ze hier geen Lagonda sticker op plakken, dat merk hebben ze toch ook? Als het misgaat, dan maar met een merk dat al jaren niet meer wordt gebruikt..

  • 29 juni 2009 om 14:20
    Permalink

    Eerst zien en dan geloven, dat denk ik over heel die Cygnet-affaire. 😐

Reacties zijn gesloten.