De Jaguar C-type uit 1952 waarin Phil Hill in hetzelfde jaar Jaguar’s eerste Noord-Amerikaanse overwinning binnensleepte, wordt tijdens het door RM Auctions georganiseerde ‘Sports & Classics of Monterey’ evenement in Californië geveild.

De zeldzame C-type met het nummer XKC-007, was een van de slechts 53 gebouwde exemplaren en een van de eerste die naar de Verenigde Staten verscheept werd. In 1952 werd het van de haven van New York direct naar Elkhart Lake in Wisconsin gereden. Daar nam XKC-007 samen met XKC-009 deel aan races om het model in de VS te promoten.  Tijdens deze race schreef XKC-007 geschiedenis toen Phil Hill -slechts 25 jaar oud- de overwinning behaalde in de Sheldon Cup. Gesponsord door Charles Hornburg, de Jaguar distributeur van de westelijke VS, en met Phil Hill achter het stuur boekte XKC-007 hetzelfde jaar op Torrey Pines opnieuw goede resultaten.

XKC-007 ging de daaropvolgende jaren over in verschillende handen en werd volledig gerestaureerd door Jaguar expert Terry Larson, waarna het in 1993 deel werd van de exclusieve privé collectie van Jerry en Kathy Nell. De -door Phil Hill gesigneerde- auto verkeert in correcte staat, en heeft de originele motor. De auto is tijdens zijn race-carriëre nooit gecrasht.

RM Auctions’ Ian Kelleher (President en CEO) over deze veiling:
“RM Auctions is truly honored to represent this outstanding C-Type on behalf of its long term owner. XKC-007 is certainly the most historically significant Jaguar C-Types to ever come to auction during Monterey’s famed classic car week and its well-known provenance, coupled with its historically significant racing history and victories, is set to attract the interest of discerning collectors around the world. It is without question an amazing opportunity for collectors and enthusiasts to have the chance of successfully bidding on and owning the best of the very best.”

Naast de rijke race geschiedenis presteerde XKC-007 ook heel aardig tijdens concoursen. In 1994 won de Jag een door de Jaguar Club of North America georganiseerde nationaal kampioenschap. In 2002 werd de auto herenigd met Phil Hill, tijdens de feestelijkheden om het 50 jarig bestaan van de C-type. In 2006 werd dat nogmaals herhaald in Elkhart Lake, toen het beroemde circuit in Wisconsin toegevoegd werd aan het ‘National Register of Historic Places’.

Foto: Bruce Carnachan op Etceterini.com

Meer info: RM Auctions

Koop boeken over Jaguar:
[amazonshowcase_428f128998717526333f59c3047a7a16]

35 reacties

  1. Standaard motor in de Traction. 60 pk (geloof ik), het zal in de loop der jaren wat minder zijn geworden. En dan zitten we er met zijn vieren + hond in, met caravan erachter. (deze caravan dus, zoiets is een beter standpunt)
    Wat gaat jullie doen, wel of niet inschrijven als oldtimer? Hier wordt iets gezegd over die regeling met oldtimerplaten. Je kunt er altijd onderuit komen, komt het op neer. 😉
    Haha, dat ‘ik’ rijd. Nee, mocht ik willen. Een langer stuk nog wel. Tot ik mijn rijbewijs (of rijlessen) heb, bedoel ik met rijden, meerijden. 😉
    Ik heb geen idee wat gellies zijn, maar het zou kunnen. Uitschrijven kan wel, dan moet je hem schorsen, maar dat is administratief gedoe. En je kunt het niet zomaar oplossen. Wat nu als een kijker een proefrit wil maken? Dat mag dan eigenlijk niet… En een koper kan de auto niet meteen meenemen, hij moet eerst weer ingeschreven staan. Daar zullen wellicht weer mensen op afketsen.

  2. Hehe! Maar knallen is voor deze 17 jarige ook niet zo snel… 😉
    Knap trouwens dat die Traction ook nog een moderne caravan kan dragen! 😮 Gekietelde motor of naturel?
    En bedankt! 🙂 Rondritten, veel autoliefhebbers bezoeken, occasioneel een ritje… Er is idd een soort van beperking tot 22:00 uur als ik me niet vergis, maar je mag overal heenrijden hoor. En als je hem niet inschrijft als oldtimer, mag je alles (maar je moet ook voldoen aan de hedendaagse wetgeving: bij een goed oude klassieker wil dat zeggen hier en daar een gat maken voor verlichting… 🙁 ).
    Die reactie: verkeerd geïnterpreteerd dan. Spijtig, want je zou het echt te gek vinden! 😉 😀
    Allochtonen die afkomen op busjes: tja, een beetje zoals SUV’s en gellies zeker? Niet tegen die mensen hoor. Integendeel: ze hebben tenminste een meer uniek verhaal dan je landgenoten! 😛
    Kan je die diesel niet uitschrijven dan? Bij ons lukt dat…

  3. Knalleuh met een SDI? Dan heb je wel een héél lange rechte weg nodig. :mrgreen:
    Ach, eigenlijk is het met de Traction ook bijna een normale rit, zelfs met caravan erachter. Natuurlijk, het gaat wat minder hard (90 kruissnelheid, bergop eerder 50, maar als het echt steil wordt bij een ‘leuk weggetje’ in een uitgezette rit staan we wel stil. Aanloopje nemen en nog een keer proberen, dat is lol) maar meestal komen we toch goed mee, en problemen ook niet echt. Aan de TA kan niet zo veel essentieels kapot, dat is met de DS wel een ander verhaal…
    Gefeliciteerd met de Hillman! Nog de puntjes op de i zetten (?) en dan rijden maar. Hoe plannen jullie hem te gaan gebruiken? Alleen bij ritten in de buurt, of ook soms verder weg (als dat mag in België, ze hadden daar toch van die rare regels dat je niet ver van huis mocht met een oldtimer?). Of als dagelijkse auto? 😛 (nee, vast niet)
    Neeneeneen, daar heb je iets verkeerd gelezen (of ik heb iets dubbelzinnig getypt), ik heb niet in de DS gereden. De HY is nog steeds de enige auto waarin ik een stukje ‘gereden’ heb, voor 200 m… Eigenlijk kan ik net zo goed zeggen dat ik niet gereden heb. Binnenkort moet daar dus verandering in gaan komen…
    Nee, dat is niet ons huis, hij stond aan de overkant van de straat. 😛 De prijs valt wel mee, als je even op marktplaats kijkt zit hij rond het gemiddelde. Maar inderdaad moet hij maar wat lager inzetten, dan krijgen we hem misschien nog verkocht voor we op vakantie gaan. De allochtonen die tot nu toe interesse hebben getoond (ja, het zijn echt allemaal Marokkanen, Turken en Polen. Interessant wat een ander publiek je gelijk trekt met een oude VW) kwamen niet opdagen bij de afspraak of hebben na afspraak niets meer van zich laten horen… En ondertussen tikt de belasting (met zo’n diesel gaat dat hard) wel aan, en zo slinkt de winst…

  4. En laat ik nu verliefd zijn op de zee. :mrgreen: Maar niet die zee vol met vervuilende toeristen en toeristische attracties, nee. De zee met de haven, met de kalme lege stranden, de frisse, zachte maar toch robuuste zeewind… Heerlijk! En het zicht op oneindig, geweldig!

    Rechte lijnen nemen is leuk. Heel erg leuk. 😀 Maar bochten nemen is even leuk… Hangt ook af in welke auto je rijdt uiteraard. In onze Golf (1994 SDI diesel maar wat dan nog 😉 ) amuseer ik me althans kostelijk!
    Trouwens, zo’n lange wegen met veel zicht rondom zijn wel de ideale wegen om te experimenteren met snelheid. (wat een legale verwoording voor “KNALLEUH!!” 😛 )

    De brug bij Millau, daar wil ik wel de tolcentjes voor betalen! 😮 Lijkt alsof je zweeft… Maar als ik zo ver zou gaan voor een rit (wat ik eigenlijk ongetwijfeld ga doen 😛 ), zal ik wel nog meer verafgelegen prachtwegen meenemen. Die in België zijn wat meer dichtbij. 😉

    Naar Arras met de Traction… Eigenlijk een ongelofelijke rit, ik dacht eerst dat het zowat een normale rit ging zijn, maar toen ik eens meeging met onze Hillman (hij rijdt! 😀 – en qua views valt hij relatief eigenlijk best in de smaak…), besefte ik dat het een avontuur is om zo’n trip te doen in een dergelijke auto! 😮
    Hmm… Met de DS naar Texel, dus jij hebt met de DS gereden (gelezen bij een topic op AB)? 😀 En, hoe rijdt dat? (ik mag van mijn vader nog geen meter – okee, welgeteld 1 meter heb ik gereden; ff de koppeling aanvoelen en de auto wat uit de weg zetten – rijden met de Hillman :mrgreen: )
    En wanneer gebeurt er dan wel iets met de overige oldtimers?
    Pyromanen; hatelijk! Zinloos geweld en manische drang, niets erger dan dat! En geweld ertegen gebruiken wil/kan je ook niet (ik althans niet). Gelukkig bleef het bij de grille…
    T4 te koop: jullie huis erachter? 😛 Eerlijk: ik denk dat je van prijs nog wat mag afkomen, met die kilometers… Niet dat zo’n busje het niet kan hebben, maar aantrekkelijk qua kopers is het ook weer niet…

  5. TV TAS… Nooit gekend (of iig nooit onthouden) dat ezelsbruggetje. Ik heb dan ook geen idee hoe die eilanden liggen. Net zoals ik niet weet waar zoveel steden liggen. Topografie is geen sterk punt.
    Ach, de eilanden, de zee, ik heb er niet veel mee. Veel wind, felle zon, stom zand. Ja, ik klink als een mierenneuker, misschien ben ik dat wel, maar de zee… Nee. Ik ga wel wat verder landinwaards. Aparte duinen hebben ze daar wel, dat was wel interessant. De weggetjes vallen ietwat tegen, er zitten leuke bochten in, maar het is te druk (althans, in het toeristische weekend) om even een lekkere lijn te pakken, want de paar leuke bochtjes en heuveltjes zijn onoverzichtelijk. Voor de rest zijn het vooral vrij rechte wegen, de helft van Texel is tenslotte ingepolderd…
    En over die brug bij Millau moet je ook nog rijden, als je toch bijzondere plekken aan het noemen bent. 😉 Een brug tussen de eilanden is er niet, we moesten zo’n 20 minuten met de veerpont varen.

    Om weer terug te komen op je eerdere vraag hoe het met de klassiekers gaat: Prima! De laatste tijd reed mijn vader vooral rond in de Traction, de DS liet op zich wachten. En misschien wat warmrijden voor Arras. 😛 Hij had even geen tijd om de voor-de-zomer-klusjes die je altijd hebt met de DS op te knappen. Maar dit weekend konden we weer voor het eerst dit jaar met de DS. Wel weer lekker, en goedkoper natuurlijk, ook belangrijk. 😉 De rest dan… Met de Topolino gebeurt nog steeds niks, de Acadiane staat in de stalling, net als de Dolly. Dat was het wel qua klassiekers. De Pluriel is bijna in brand gestoken door onze plaatselijke pyromaan, maar het ging goed. (we vonden een opgebrande sigaret, geklemd in de grille. Gezien de locatie en de precieze plaatsing gingen we niet uit van baldadigheid, maar van een poging het plastic vlam te laten vatten. Althans, het zou kunnen) En de T4 staat nog te koop (van een vriend overgenomen, opgeknapt en nu dus te koop). Nog een bus nodig soms? :mrgreen:

  6. Ik moet je teleurstellen: tussen de eilanden bevindt zich geen brug.
    Dat zijn wellicht de Zeeuwse eilanden, daar liggen de Deltawerken tussen. Allerlei stormvloedkeringen.
    Of misschien bedoel je de Afsluitdijk, tussen Noord Holland en Friesland?

  7. Handig! 😛 En het leukste aan de eilanden is zeker de weg ertussen? 😀 Heb die eens bekeken via Google Earth, daar moet ik echt eens over gaan rijden! Lijkt me een unieke ervaring, water aan beide kanten en een brug die erover zweeft. 🙂 Maar ik moet nog over veel interessante wegen gaan rijden! 😉 😀 Zoals die nieuwe brug bij ons (de naam ontglipt me even), als die er al komt…

  8. Om AL die Nederlandse waddeneilanden te kunnen onthouden leerden wij vroeger een handig ezelsbruggetje: TV TAS
    Texel, Vlieland, Terschelling, Ameland, Schiermonnikoog 🙂

  9. *Zoekt Texel op*
    Dus daar ligt Texel! Jullie Nederlanders hebben toch een mooi land hé… 😀 Zelfs met eilandjes! 😮 😉 Zal daar wss heel erg rustgevend zijn. Maar weg met dat! Zijn er ook echte rijweggetjes? 😈

  10. Hmm… Als je morgen pas vertrekt, kan ik nog iets op de site zetten dat je zal bevallen. 😉
    Fantastisch dat je geslaagd bent! 😀 Nu is het definitief af! 🙂

  11. Je m’excuse (is dat correct Frans?), ik ga dit weekend weg. Naar Texel. Oh, en misschien ook leuk om te vermelden is dat ik geslaagd ben voor de middelbare school. Nu nog proberen er cum laude van te maken met een herkansing. 😈

  12. @ Citrofiel
    Het terrein is idd best groot, op alle drie de delen kan je driften (maar het is krap!) maar vertel het niet aan de baas! :mrgreen: Niet dat ik daar als 15 jarige mocht spelen, maar wanneer mijn collega – die nog op circuit geraced heeft – zei of ik over de middag wou helpen auto’s verzetten (heeft te maken met ophaling etc.), wist ik wat het betekende! 😉 En ook nu er een rallypiloot op ‘t werk zit, wordt er wel al eens wat gespeeld in de keitjes met een achterwielaandrijver. 😛 Spijtig dat ik er niet ben deze zomer…
    Wennen aan iets ingewikkelds… Mjah, zit wel wat in. 😛 (maar heb je die ruitenwisser-bedieningdingen van Citroën de laatste tijd al eens goed bekeken?! 😮 Nouja, het went idd wel)
    En hoe is het eigenlijk nog met jullie oldtimers? 🙂

  13. Voor mij geldt dat niet, ik ben niet gewend aan een auto, en na het halen van mijn rijbewijs zal ik sowieso moeten wennen aan mijn eigen auto of mijn ouders auto.
    Is dat terrein zo groot dan, dat je de ruitenwissers aan moet doen om naar de carwash te rijden? Of was dat niet op het terrein… Foei! 😉 En ach, ingewikkeld… In elke auto moet je wennen zoals je zegt, dan kan je net zo goed gelijk wennen aan iets heel ingewikkelds! 😛

  14. Ik zou wel willen leren rijden in die Jaguar C-type van Phill Hill… Weet iemand meer informatie over dat ding? Schijnt dat hij verkocht wordt ofzo. Oh, wacht! :mrgreen:

    ‘n Mondeo schijnt ook fijn te rijden, en Ford heeft wel een reputatie van (oa) goed sturende auto’s. En jawel, ik vind de keuze van auto’s toch interessant genoeg om van rijschool te veranderen. Ik weet niet wat jullie, maar ik moet me toch wel ff aanpassen als ik in een nieuwe, andere auto rij. Duurt uiteraard niet zo lang, maar ik voel me niet zo op mijn gemak als ik niet helemaal weet waar de basisfuncties zitten. Zo reed ik eens een nieuwe C4 Hatchback naar de carwash (op m’n vakantiejob van lang geleden) (prachtige auto overigens, maar da’s (nog meer) naast de kwestie 😛 ), begon het ineens te regenen! En zoek dan maar eens de ruitenwisserfunctie in een auto die je niet gewoon bent! 😆 Het is ook typisch Citroën (hedendaagse Citroën) om die dingen lekker ingewikkeld te maken. 🙄 :mrgreen:

  15. Tsja, en misschien moet ik naast de auto en wanneer ik kan beginnen ook nog kijken naar de offciële slagingspercentages. Hoewel die vaak vervalst schijnen te zijn door slechte leerlingen examen te laten doen onder de naam van een andere rijschool… 😕

  16. Als het wat prijs betreft niet uit maakt, zou ik de Citroën kiezen. Hoewel zo’n Mondeo ook best een luxe auto is. De Ibiza is me dan toch wat te gewoontjes 😉

  17. Zeker ben ik daar gevoelig voor. 😉 ‘Vanzelfsprekend’ wil ik het liefst Citroën rijden. Gewoon omdat het kan. Qua prijs maakt het niet veel uit, er zijn een paar dure in de buurt, maar de shortlist die ik nu nog over heb zijn allemaal bij de ondergrens qua tarieven die ik langs ben gegaan, dicht bij elkaar. Een Yaris zou ik echt niet uitkiezen, een Mondeo of Ibiza is wel weer ‘apart’ genoeg. Ik ben nu aan het informeren wanneer ik waar kan beginnen, kijken bij welke ik het snelst klaar kan zijn. Want ik weet dat ik laat ben met regelen….

  18. Neem gewoon de goedkoopste: écht rijden leer je toch pas wanneer je je rijbewijs hebt. En ik heb gelest in een Opel Kadett 1.7 D, niet spannend, maar dat is echt onbelangrijk, tenzij je gevoelig bent voor een soort statusverhogende lesauto? 😉

  19. @ Christophe; Ik heb inmiddels een shortlist van rijscholen. Er zijn er nog drie over, de C5, vorige Mondeo en Ibiza zijn de auto’s.

  20. @ Citrofiel
    Iig, als je in Delft zou gaan studeren, kan je erop rekenen dat ik trots op je zal zijn! 😛
    Btw een Peugeot rijdt nog wel lekker, en vooral: ze hebben een eigen identiteit, daar hapert het net bij die oude Opels (de Insignia is wel weer goed): ze zijn zo anoniem. Die Yaris is zelfs nog specialer!

  21. @ Christophe; Delhaize is mij in Nederland niet bekend. Misschien alleen helemaal in het zuiden…
    De C5 is ook wel een topper hier in de omgeving. Er is er nog een met een 330d als lokkertje, maar de meeste lesauto’s hier zijn Corsa’s, 307/308, Yaris, dat soort spul.
    Delft is niet zo heel ver (niets in NL is ver). De andere technische uni’s zijn ook verder weg (Eindhoven en Enschede). Het gaat me om de sfeer, of ik me er ‘thuis’ voel. Dat is het belangrijkst van alles. En dus moet ik nog naar Delft om te kijken of de studie leuker is dan werktuigbouwkunde en om de sfeer te proeven.

  22. @ Citrofiel
    Delhaize is een supermarkt, ik dacht dat ze die in Nederland ook hadden. Ik zou de rekken aanvullen en achter de kassa zitten maar ik heb onlangs gebeld en ze hebben geen jobs meer vrij… Ik denk dat ik naar een interimbureau zal gaan ofzo. Op het werk van mijn vader is er niet voldoende werk om nog een vakantiejob in te lassen, plus nu ze er Kia bij genomen hebben, moeten ze wss wat ophouden met uitgaven tot ze break-even zijn.
    Rijschool met een C5? Fantastisch! 😀 Bij ons zijn er Mercedes A’tjes en Opels… 😐 En vooral: de rijervaring is zo vaag… Ik rijd liever met een auto met een scherpe gasrespons en een kabeltje voor de koppeling ipv een hydraulische pomp. Eén tip: let goed op je snelheid, met die HDi’tjes rijd je zó over de limiet. Of ik althans toch…
    Delft… *kijkt op Google Maps* Toch niet zo ver van je huis?
    Btw zo principieel zijn is niet lastig hoor, in het dagelijkse leven sta ik niet zo vaak stil als bij zo’n keuzes. Althans, ik laat het niet blijken maar in gedachten ben ik er wel vaak mee bezig. 😉 Bijvoorbeeld: die sluwe reclame om de hoek, die politieagent die corrupt bezig is, die onvriendelijke oordelen over mensen die anders zijn…

  23. @ Christophe; Moeilijk zeg, om zo principieel te zijn! :mrgreen:
    Lucht- en Ruimtevaarttechniek is één studie, niet apart luchtvaart en ruimtevaart. Maar daarvoor moet ik per se naar Delft, geen keuze, en ik weet nog niet of ik dat wil (moet nog even een meeloopdag oid volgen daar).
    Rijbewijs ben ik op zoek naar de beste deal, icm de beste auto, beste kans, en wanneer ik kan beginnen. Ik wil snel kunnen beginnen, eigenlijk had ik dat eerder moeten regelen… 😳 En dan ook snel klaar zijn, niet een les per week of zo. Dat schiet niet op. Ik heb nu een shortlist, moet nu contact gaan opnemen om te kijken wanneer ik waar kan beginnen, kijken wat het best lukt. Hopelijk gaat het lukken bij die ene rijschool met een splinternieuwe Citroën C5 hier… 😉
    Delhaize? Wat is dat? En wat voor functie daarbinnen denk je dan aan? En kan je niet meer bij die Volvo-dealer terecht?

  24. @ Klassiekerrally
    Lijk me ook het beste.

    @ Citrofiel
    Damn’, je gaat al hard het leven in. Ik persoonlijk heb daar een probleem bij: er is haast niets dat ik wil doen om het geld. Als ik iets doe als soort van job (zoals hier artikels schrijven), doe ik het om die job zo goed mogelijk te doen, niet om het geld… Maar spijtig genoeg moet je eenmaal aan de bak om rond te komen in het leven, dus ik denk politieke wetenschappen of journalistiek. Regie ofzo lijkt me ook nog wat, maar daarvoor moet je contacten hebben.
    Voor jou: mijn advies is doe die ruimtevaartdinges! Er zit nog wat geld in het project “Galileo”, en je raakt zeker aan de bak! Zware studies wel… Of die luchtvaarttechniek, da’s ook wel interessant (ik dacht er ook aan). Vooral: je doet iets moreel correct door vliegtuigen te verbeteren, voor mij heel belangrijk. 😉 Jij zal niet als doel hebben de concurrentie onderuit te halen. 🙂
    Rijbewijs: heb je nu al dat geld een beetje kunnen vergaren? En een baantje: jep, ik moet er ook één. Bij Delhaize, op aanraden van een vriend (SHIT ik ging vandaag bellen maar ik ben het vergeten!! 👿 ).

  25. PM staat officieel geloof ik voor ‘personal message’, maar private mail dekt de lading eigenlijk net zo goed.

    @ Christophe; Ik heb geen toetsen meer, ik ben klaar met toetsen op deze school. Landelijke examens zijn al een tijdje achter de rug, nu is het slechts nog ‘vol spanning’ (yeah right) wachten op de uitslag, die ik de 18e krijg. Geslaagd ben ik toch wel. Nu ben ik alleen nog een beetje aan het zoeken naar een studie/universiteit, ik ben er nl. nog niet helemaal uit wat ik wil gaan doen en waar… Het wordt werktuigbouwkunde op een van de technische universiteiten, of lucht- en ruimtevaarttechniek in Delft. En ik moet een rijbewijs gaan regelen (of eigenlijk eerst rijles), en ik moet een baantje regelen om de lange vrije tijd te vullen. (zegt mijn moeder… Ik kan die drie maanden heel simpel vullen hoor, als fulltime autoblogger :mrgreen: 😉 )

  26. Ik ga wel een keer updaten, wanneer ik de backup goed voor elkaar heb! (een ezel stoot zich in ‘t gemeen… :mrgreen: )

  27. …Ik schaam me dood. Ik dacht dat je met PM iets bedoelde in de aard van AM/PM. 😳 Ja, lijkt me ook wat! 😛 Maar dan moet je toch een heel andere soort account hebben?

    @ Klassiekerraly
    Btw: WordPress 2.8 is uit! 😀 Geen idee wat het wil zeggen, maar het verschijnt in mijn ‘dashboard’. 🙂

  28. @ Citrofiel
    Nee danku! Tegenwoordig rammen ze overal een horloge in: ik heb er 3 op mijn pc, een op mijn gsm, een op mijn iPod en nog eens een om mijn pols. :mrgreen: Maar correcte tijd is idd interessant.
    Verder: volgende week wiskunde (moet ik heel erg goed studeren dit weekend), de dag daarna… Ik ben niet zeker, maar ik denk geschiedenis en chemie. De rest zien we wel. 😉 Heb jij trouwens geen proefwerken?

  29. @ Christophe; Foei voor je valsspelerij, foei voor je slechte Frans. 😛 Volgende week nog meer?

    @ klassiekerrally; Misschien is een pm-functie wat? Voor Christophe en mij vooral. :mrgreen: Maar goed, je hebt al zo veel te doen. Ik zal proberen me gewoon in te houden… 😉

  30. @ Citrofiel
    Heel kort ff (want in feite zou ik offtopic discussies moeten tegengaan – de ironie! :mrgreen: ): Latijn was eerst, dat was best moeilijk voor wat het was, maar het versio (ongeziene tekst) heb ik via via de vertaling al eerder kunnen lezen! 😀 Maar hou het stil hé. 😉 Frans was vandaag, best moeilijk, ik ben niet zo goed in Frans… Btw het zijn idd wat jullie proefwerken/toetsen noemen. 🙂
    En idd, auto’s zijn nog zoveel mooier als ze rijden! Daarom ben ik ook een grote fan van Jay Leno (z’n garage, niet The Tonight Show 😉 😛 )

  31. @ klassiekerrally; Nog een veer in je reet! Hier kan je tenminste wel een youtube-video ‘onder een woord als link zetten’ (hoe heet het ook al weer? Met a href), zoals Christophe laat zien. 😀 Op autoblog wordt de video dan alsnog ge-embed, in het midden van een mislukte code… 🙄

  32. @ Christophe; Zeker waar. Auto’s moeten doen waarvoor ze gebouwd zijn: Rijden! Herken je het dat een auto veel en veel mooier is als je hem ziet rijden? Een auto niet alleen zien staan, maar zien bewegen, horen en ruiken, dat maakt de beleving compleet. Automusea vind ik saai, om die reden…
    Btw, heel off-topic. Hoe gingen je ‘exams’ (examens? toetsen? Of gewoon engels?)

  33. Hopelijk wordt er nog een beetje plezier mee beleefd, zo herinner ik me een kerel in een video van Chris Harris die in de regen met zijn C-type de Nordschleife deed (om 5:30). 😮 Toch een apart zicht hoor!

Comments are closed.